Fuskare? eller kankse inte alls..


 Det som hände i helgen var en väckarklocka för mig och mitt team (tidstillägg för tekniska felaktigheter). Köper man en hoj begagnat, kan man inte lita på att den är regelrätt - oavsett vem man köper den ifrån!!
Så här gick det till: Under en genomgång av min hoj i höstas hittade min mek felet att strömmen var frånkopplad från givaren som ska  justera avgasporten. Detta diskuterades med Håkan Olsson (SVEMO) som talade om hur det ska var. Avgasporten MÅTSE vara ikopplad på en standard hoj. Sedan under vintern så skickades motorn för renovering till Kenneth Lodnert, som hittade yttligare en grej som hade till funktion att hålla avgasporten i öppet läge!! Detta togs bort av kenneth och han skulle ta upp detta hos RR Sektionen, eftersom han hade hört om fler som hade så. Vi fick tillbaka motorn satt tillbaka den och började köra säsongen som vanligt i tro om att allt var som de skulle. Sedan vart det en kontroll av detta i Linköping nu i helgen efter kvalet på söndag och min hoj fastnar i kontrollen?! Man kan "ställa upp" avgasporten på TRE olika sett, vi hade hittat två och återställt dom men de var även gjort på de tredje och även detta var så klart mot reglerna, där satt vi nu som fån. Vi trodde att vi hade köpt en okej hoj men icke sa nicke. Men deär ju såklart mitt ansvar som förare, så ja tog på mig straffet som var 10 sekunder uppe på kvaltiden utan att gnälla.

Och till "Racing åkaren" som kommenterade så fint nårga inlägg neråt, ta reda på fakta inna du börjar skriva saker som inte stämmer :)  Jag skulle aldrig FUSKA (som du så fint skrev) medvetet.. Kan ju även säga att jag idag körde med en reglerbar avgasport precis som de ska vara, och körde då mitt person bästa på hemma banan Gelleråsen :)


TACK OCH HEJ


with all of my heart Ronja ♥
 

Kommentarer
Postat av: LottaK

2009-06-21 @ 22:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0